La începutul acestei săptămâni s-au afişat notele obţinute la proba scrisă în cadrul examenului de Titularizare, doar 28,1% dintre candidaţi reuşind să ia nota 7, necesară pentru a putea promova examenul. Astfel, din totalul celor 121 de cadre didactice care au susţinut, doar 34 dintre aceştia au reuşit să obţină note de trecere.

„Nu se face o pregătire de tip centralizat dintr-o perspectivă de competiţie. Până la urmă acesta este un examen de titularizare, dar nu este o competiţie atât de mare cu ceilalţi, cât este o competiţie cu tine însuţi. Contează cum te-ai pregătit tu pentru momentul respectiv, cum ai reuşit să-ţi utilizezi timpul dacă te-ai hotărât să susţii examenul pentru obţinerea unui minim 7, cât se cere la titularizare. Este vorba despre lipsa dorinţei şi voinţei de pregătire. Este clar că nu se poate face învăţământ de calitate dacă nu ai nişte cadre didactice de calitate, începând cu grădiniţa şi terminând cu liceul. Putem spune că cei din judeţul Tulcea au fost mai slab pregătiţi comparativ cu cei din alte judeţe, dar per ansamblu au existat rezultate proaste. Chestia aceasta că a ajuns pe penultimul loc este o întâmplare pur şi simplu. Puteau să fie mai sus cu 2-3-4 locuri şi ce însemna asta la 41 de judeţe şi la sectoarele capitalei? Nu pot să fiu decât mâhnit pentru aceste rezultate. Au existat şi note de 10, dar puţine. Să sperăm că în anii următori se vor pregăti mai bine pentru titularizare. Partea proastă este că rezultatele obţinute arată că ei nu sunt pregătiţi pentru activitatea pe care o au la catedră în cursul anului. Efectiv stau prost şi la pregătirea de specialitate, şi la pregătirea metodică. Sunt cele două aspecte, o dată conţinutul ştiinţific şi apoi modul în care reuşeşti să aplici acel conţinut în activitatea de predare”, ne-a declarat prof. Mihai Roma.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.