Conform reprezentanţilor constructorilor, asocierea Max Boegl – Complex Delta, intrarea în amplasament în vederea organizării de şantier va avea loc pe data de 15 iunie, iar începerea efectivă a lucrărilor este planificată în data de 1 iulie, anul curent.
Pentru prima dată în istoria de după Revoluţie se face o modernizare completă a Portului şi Falezei din municipiu. Investiţia de 40 de milioane de euro o face Consiliul Judeţean Tulcea.
„Cu toţii ne dorim o faleză modernă aici la Tulcea, o faleză de frumuseţea căreia să ne bucurăm noi, tulcenii, şi cu care să ne întâmpinăm turiştii aşa cum se cuvine. Modernizarea falezei este poate cea mai dorită investiţie de tulcenii din municipiu. Istoric, de 30 de ani nu s-a bătut un cui, nu s-a făcut nimic! Mulţi au promis, au vorbit, iată că noi realizăm ceva concret. Tulcenii vor putea vedea cu ochii lor că se face. Am promis că vom realiza acest proiect, acest angajament pe care l-am luat acum mai mulţi ani, nu a fost uşor. Iată că acum toţi cei care se îndoiau, se vor putea lămuri singuri odată cu începerea lucrărilor de execuţie. S-a muncit foarte mult la cererile de finanţare, la avizare, lucruri mai puţin vizibile pentru tulceni dar care au însemnat foarte multă muncă. Vom avea şi o faleză amenajată modern pe o infrastructură reabilitată complet, este o satisfacţie mare pentru mine, ca şi constructor de meserie, ştiind că voi lăsa ceva în urmă, un proiect foarte important pentru tulceni şi pentru imaginea oraşului Tulcea în lume”, a declarat Horia Teodorescu, preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea.
Totodată şeful administraţiei judeţului a subliniat că în timpul execuţiei lucrărilor de consolidare şi modernizare portul trebuie să funcţioneze.
„Am propus soluţii astfel încât şantierul să nu afecteze transportul de pasageri, transportul de marfă în Delta Dunării”, a precizat Teodorescu.
Practic lucrările vor demara din capetele falezei, din zona Tulco în amonte şi din zona Gării, în aval.
Obiectivul general al proiectului priveşte modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii portuare care deserveşte traficul cu nave de mărfuri şi traficul cu nave de pasageri, conform volumului actual şi previzionat al cererii, în scopul creşterii eficienţei şi siguranţei operaţiunilor portuare. Indirect, modernizarea infrastructurii portuare creează premisele pentru dezvoltarea serviciilor de transport naval de pasageri, prin creşterea numărului de curse zilnice şi, după caz, a capacităţii navelor.
Obiectivele specifice ale proiectului se referă, printre altele, la modernizarea cheului pe o lungime de 1.510 m; modernizarea drumului de acces cu lungimea de 100 m şi crearea de infrastructură portuară nouă cu o suprafaţă totală de 36.016,70 mp.
Amintim că în luna martie, echipa de proiectanţi şi reprezentanţii constructorului – grupul german Max Boegl a făcut o serie de foraje în zona portuară fiind prelevate probe de sol, etapă care ajută la conturarea soluţiilor tehnice de intervenţie.
Consiliul Judeţean Tulcea a semnat, în data de 19 februarie 2020, contractul pentru reabilitarea portului şi falezei din oraş, după ce licitaţia publică a fost câştigată de societatea Max Boegl România, parte a grupului german Max Boegl.
Investiţia angajată de Consiliul Judeţean Tulcea are o valoare de aproximativ 40 de milioane de euro şi se face cu fonduri europene prin mecanismul financiar ITI Delta Dunării. Aşa cum se menţionează anterior, investiţia presupune inclusiv amenajarea falezei, zona de promenadă.