Serviciile publice din subordinea Primăriei municipiului Tulcea au termen data de 6 noiembrie pentru a-şi pune la punct departamentele de relaţii cu clienţii, potrivit primarului Ştefan Ilie. Două dintre exemplele date de edil sunt societăţile Energoterm şi Servicii Publice, unde comunicarea cu abonaţii este dificilă sau lipseşte.
Primarul Ştefan Ilie a postat pe pagina sa de socializare clipuri video prin care se poate observa că la serviciul relaţii cu clienţii nu îi răspunde nimeni.
„Societatea Energoterm, care acum este în proceduri de pornire a agentului termic, întârziate de lucrările de reparaţii ale unor reţele, are pagină de Facebook, însă contactul prin mesaj te direcţionează pe pagina de web, unde transmiterea dă eroare. Îţi mai rămâne să suni, însă, aşa cum se poate observa în clipul video, dar la Relaţii cu clienţii nu răspunde nimeni. Culmea, acum când sunt temperaturi scăzute, când abonaţii au nevoie de căldură şi când este obligatoriu să se cunoască cum şi când se remediază problema. Toate serviciile publice au termen vineri, 6 noiembrie, să pună la punct comunicarea primară, obligatorie: mesaj şi apel cu răspuns la fiecare”, a transmis primarul Ştefan Ilie.
La Societatea Servicii Publice situaţia este aceeaşi ca şi în cazul Energoterm, primarul solicitând „un referat cu explicaţia acestei anomalii”.
Ştefan Ilie susţine că societăţile stau foarte prost la capitolul comunicare.
„La fix o săptămână de când ocup funcţia, într-un maraton al cunoaşterii primăriei, care va continua şi în perioada următoare, vă pot spune că stăm foarte rău la majoritatea responsabilităţilor pe care le avem, la serviciile pe care le oferim locuitorilor şi foarte prost la capitolul comunicare. Ne-am învăţat de foarte mult timp să ne facem că plouă şi să fugim de răspunderea calităţii serviciilor pe care trebuie să le oferim populaţiei. Comunicarea aduce responsabilitate, sesizează problemele, identifică şi aplică soluţiile, atât cele imediate, cât şi viitoare. Comunicarea identifică şi strategia de dezvoltare, şi resursele umane şi financiare. Comunicarea stabileşte relaţii constructive între locuitori şi funcţionarii publici. Însă la Tulcea oamenii nu au unde să întrebe. Direcţii şi societăţi importante nu au simpla pagină de Facebook, cea mai accesată reţea. Unele au, dar sunt blocate intenţionat canalele de comunicare sau direcţionează locuitorii către site-uri greu accesibile, unde foarte greu poţi trimite o întrebare, iar dacă reuşeşti nu îţi răspunde nimeni”, a precizat Ştefan Ilie.
Primarul a analizat pe 1 noiembrie şi situaţia celorlalte instituţii, respectiv Aquaserv – au răspuns foarte greu la telefon, pentru o urgenţă pe Gării şi repede la mesaj, solicitând clasica hârtie, DIAP- fără Facebok, site greu de navigat, Agropieţe – nu are pagină de Facebook, site greu de navigat, pare că nu există,Transport Public – nu sunt informaţii despre situaţia creată de verificările navei Civitas, de modul în care se asigură transportul cu şalupa de 12 locuri, DAPS – ultima postare pe 16 aprilie 2020, Poliţia Locală – în proceduri de îmbunătăţire a comunicării, testaţi au răspuns la mesaj şi telefon şi Baladele Deltei – pagina de Facebook funcţionează, cu postări la zi.
Am vrut să-i întrebăm pe directorii societăţilor Energoterm şi Servicii Publice cum intenţionează să rezolve problema comunicării, însă, surpriză, niciunul dintre aceştia nu a răspuns ieri la telefon.