Măsura e privită cu scepticism la Tulcea.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, doreşte implementarea computerizării şi standardizării examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat. Ministrul a anunţat un proiect pilot, în care prevede evaluarea standardizată şi computerizată a celor două examene, pentru început în doar două judeţe din ţară. Prin digitalizare se pot extrage rezultatele, iar prin standardizare se doreşte eliminarea subiectivismul factorului uman, a diferenţele enorme, zeci de mii de diferenţe la notele acordate la contestaţii.
Profesorul Mihai Roma, liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar (SÎP), filiala Tulcea, se arată curios de rezultatele experimentului, însă este rezervat cu privire la modul în care ar avea efecte evaluarea standardizată şi computerizată asupra disciplinei de limba română.
„Ideea nu ar fi rea, aşa cum o susţine ministrul, mă refer aici la eliminarea subiectivităţii celor care corectează şi la acel argument formidabil, cum că textele standardizate ar releva nivelul cunoştinţelor posedate de elevi la un moment dat, indiferent de clasa în care sunt. Ministrul se referă, în special, la limba română şi matematică. La matematică nu ar fi nici un fel de dificultăţi, în ceea ce priveşte introducerea acestei evaluări standardizate şi computerizate, dar la română apar probleme. Este cam greu să introduci în forme de regulă adecvate pentru ştiinţe exacte, conţinut specific limbii române, fie că vorbim de gramatică, interpretare sau comentariu. Aici se cer altfel de abilităţi şi cunoştinţe. De asta cred că e bine să facă acest experiment diferenţiat, adică într-un judeţ la Bacalaureat şi în alt judeţ la Evaluarea Naţională. Să vedem ce iese! Nu ştiu dacă este momentul pentru această schimbare, dar schimbări trebuie făcute. Ministrul are multe idei, nu toate bune, dar încearcă să adapteze sistemul în pas cu vremurile. O iniţiativă interesantă, să vedem rezultatele, să vedem testele grilă standardizate. Nu mă hazardez să spun că aceasta este direcţia progresului, în ceea ce priveşte evaluarea cunoştinţelor elevilor”, ne-a declarat Mihai Roma.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.