Primarul municipiului, Ştefan Ilie, s-a declarat nemulţumit de modul în care reprezentanţii autorităţii locale comunică cu publicul prin aplicaţia Tulcea City Report lansată la finalul anului trecut, iar cei care nu au luat măsurile aşteptate vor fi evaluaţi.

La finalul şedinţei de Consiliu  Local, primarul a răspuns unei interpelări a reprezentantei USR, Tatiana Haliţ, care a susţinut că a primit răspunsuri contradictorii prin intermediul aplicaţiei, dar şi răspunsuri cu greşeli gramaticale.

„Nu se poate să dai asemenea răspunsuri. Mi se pare o bătaie de joc la adresa cetăţenilor şi o lipsă de responsabilitate”, a spus consilierul local USR.

În continuare, primarul Ştefan Ilie a declarat că prin aplicaţie au fost înregistrate 1.345 de petiţii, dintre care 141 sunt încă în lucru şi a menţionat că unele direcţii ale instituţiei au oferit răspunsuri false, din cauza lipsei de pregătire, a ineficienţei sau a unui volum mare de lucru pe fondul lipsei inventarului domeniului public.

„La două luni de la lansarea aplicaţiei sunt 1.345 de petiţii primite, din care 141 sunt în lucru. Sunt iniţiate circa 25 de petiţii zilnic, majoritatea din categorii ce ţin de domeniul de ordine publică. Analizăm în continuare  modul de rezolvare a petiţiilor şi calitatea răspunsurilor către cetăţeni şi căutăm să îmbunătăţim. Ştim că în unele sectoare, la STP sau la DIAP, răspunsurile oferite de aplicaţie nu au fost cele pe care le-am fi aşteptat cu toţii. Săptămâna trecută vreo 50 de petiţii primite de Direcţia de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului erau date ca rezolvate, dar ele erau nerezolvate. Când nu se poate da un răspuns, să spună că e în lucru măcar. Vor face parte aceste răspunsuri din fişa lor de post şi vor fi evaluaţi după modul în care au răspuns şi în locul lor veni cei care vor răspunde mult mai bine. Acolo unde este nevoie, vom suplimenta personalul necesar care va fi monitorizat şi pregătit continuu. Sunt cauze din lipsă de pregătire, ineficienţă sau de volumul concentrat care a venit la DIAP, pentru că făcând inventare şi alte lucruri pe care nu le-au realizat în atâţia ani este logic că într-o fracţiune de timp ai impresia că ţi s-a dat programul peste cap”, a precizat primarul Ştefan Ilie.

Edilul  a mai spus că aplicaţia Tulcea City Report a fost creată pentru probleme punctuale.

„Oamenii merg spre problemele lor fundamentale. Ei vor să rezolvăm strada Mahmudiei. Acolo vor schimbarea pietrei cubice, trotuare, dar îmi e foarte greu să fac aceste lucruri într-un timp atât de scurt”, a mai spus  Ştefan Ilie.

La finalul anului trecut, Primăria municipiului a anunţat ultimele teste ale aplicaţiei Tulcea City Report, prin care contribuabilii nemulţumiţi de administraţia publică locală pot transmite în timp real persoanelor responsabile problemele cu care se confruntă.

Aplicaţia gratuită poate fi accesată de pe orice tip de telefon, are drept obiectiv îmbunătăţirea comunicării dintre autoritate şi contribuabili şi îi va ajuta pe angajaţii administraţiei să răspundă petenţilor, dar şi să prioritizeze problemele oraşului.

Încă de la preluarea mandatului, Ştefan Ilie s-a declarat nemulţumit de modul în care angajaţii societăţilor din subordinea Primăriei şi a unor direcţii care aparţin instituţiei publice răspund la petiţiile contribuabililor.