„După aprobarea protocolului de colaborare, vom trece la etapele de licitaţii şi achiziţii”

Consilierii locali au votat ieri în unanimitate aprobarea participării Municipiului Tulcea ca partener, alături de Compania Naţională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră S.A., pentru pregătirea obiectivului de investiţii „Proiectare (SF, PT, DTAC) pentru Drumuri de legătură cu conexiune la Drumul Expres Constanţa – Tulcea – Brăila” şi a Protocolului de colaborare.

Drumurile de centură vor conecta Drumul Expres cu Drumul European 87, între localităţile Mineri şi Tulcea, cu Tulcea pe str. Babadag, cu DJ 222 între Tulcea şi Agighiol şi 222C, între Tulcea şi Malcoci.

„Primăria Tulcea va face achiziţia studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a documentaţiei pentru atribuirea autorizaţiei  de construire, toate aceste costuri fiind finanţate de către CNAIR în baza evaluărilor lor, la fel cum facem la orice proiect european. După realizarea acestor studii care vor putea da chiar şi o altă variantă mai pretabilă, după obţinerea autorizaţiei de construire, Compania Naţională de Investiţii prin POIM va finanţa execuţia întregii lucrări. Acest lucru presupune atât lucrări de execuţie, cât şi de expropriere, după caz, asupra terenurilor care vor fi afectate de către noua centură a oraşului. După aprobarea de către noi a protocolului de colaborare vom trece imediat la semnarea lui şi la parcurgerea etapelor de licitaţii şi achiziţii pentru studiu, proiect tehnic, ca apoi să obţinem autorizaţia de construire, iar celălalt partener să facă execuţia lucrării”, a declarat primarul Ştefan Ilie, ieri, în cadrul şedinţei extraordinare de Consiliu Local.

Discuţii privind drumurile expres au avut loc în luna martie între primarul Ştefan Ilie, reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi cei ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Ulterior, Primăriei Tulcea i s-au solicitat studii de circulaţie şi un plan de mobilitate urbană. Edilul a prezentat etapele parcurse în acest sens.

„Specialiştii din cadrul Companiei Naţionale de Drumuri, cei care fac studiul, au venit pe teren şi au propus o nouă versiune de la care se începe acest studiu pe care l-am aprobat astăzi. Drumurile expres vor fi ca nişte bretele care intră în oraş sau îl ocolesc la margini, respectiv  între Tulcea şi Mineri o bretea care va descongestiona traficul din zona industrială şi drumul E87, cu un nod care se duce către partea cealaltă a oraşului, în zona de acces spre Murighiol, şi cu transformarea drumului E87 care intră în strada Babadag din două benzi în patru benzi. Nu ştim nici dacă această soluţie rămâne definitivă, pentru că, în urma analizelor care s-au făcut, Ministerul Transporturilor ne-a dat trei variante de rezolvare a acestor probleme. Au conştientizat faptul că Tulcea nu poate avea o singură intrare de la drumul expres, pentru că fluxul de turişti şi noua structură industrială sau vamală face ca traficul să aglomereze oraşul şi să nu fie eficient. Ni s-a propus ca primă variantă modificarea acestui studiu, ceea ce a căzut, deoarece era deja trecut de mai multe etape. Apoi ni s-a propus aplicarea în parteneriat a OUG 88/2020, pentru ca prin semnarea unui acord de parteneriat, CNAIR să devină pentru municipiul Tulcea un fel de agenţie de dezvoltare a resurselor, un fel de coordonator de plată”, a spus Ştefan Ilie.

Ministerul Transporturilor a comunicat încă din luna ianuarie faptul că se consideră oportună solicitarea de realizare a unor drumuri de legătură la sectorul de drum expres Constanţa – Tulcea – Brăila, pentru dezvoltarea capacităţii de circulaţie în municipiul Tulcea, care este în acord cu cerinţele de conectivitate din cadrul Master Planului General de Transport.

Drumul „Dobrogea Expres” va face legătura între localităţile Constanţa – Babadag – Tulcea – Isaccea – Măcin – Brăila.