Peste 70 de nave ucrainene încărcate cu marfă, în special cereale, aşteptau ieri să intre în Portul Sulina, la controlul de frontieră. La Sulina sunt doar două dane operative, iar controlul de frontieră necesită ceva timp, ceea ce duce la întârzieri.
În acest context, reprezentanţii Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi permit intrarea doar a navelor care prezintă dovada trecerii din port, autorităţile fiind de părere că au existat şi nave care s-au adăpostit după ce au fugit din zonele de conflict, fapt ce a dus la blocarea navigaţiei.
„La ora actuală sunt peste 70 de nave care aşteaptă să intre în Portul Sulina spre porturile de la Dunăre. Probabil din cauza războiului s-au îndreptat mărfurile către Dunăre şi foarte multe nave vin să opereze aici pentru a prelua marfa din Ucraina. Noi avem un regulament al navigaţiei pe Dunăre care prevede nişte reguli. La un moment dat s-a constatat că zona Reni-Giurgiuleşti era blocată de nave şi nu operau, iar alte nave care aveau destinaţia Brăila sau Galaţi nu mai puteau trece în siguranţă pe lângă acestea, fiind ancorate la ambele maluri. În fiecare zi analizăm şi cerem agenţilor dovada că vor intra în port şi nu vor staţiona pe la Reni şi Giurgiuleşti să blocheze şenalul. Băgăm doar acele nave care au ok-ul de la port şi de la agent şi revenim la ordinea sosirii în gura canalului Sulina. Bănuim că în primele două săptămâni au fost nave care au intrat de fapt la adăpost. Dacă nu operează şi stau în razele portuare probabil doar au vrut să fugă de zona periculoasă”, ne-a declarat, ieri, Ciprian Cotigă, reprezentant al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi.
Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.