Neplăcerile cauzate în Măcin de traficul greu vor continua şi după finalizarea noului pod peste Dunăre, realizarea centurii ocolitoare a oraşului părând a fi un deziderat greu de îndeplinit.

Măcinul este tranzitat de tot mai multe camioane cu cereale şi tiruri cu mărfuri, iar acest lucru afectează profund infrastructura rutieră din oraş. Pentru că obţinerea avizelor este o procedură greoaie şi îndelungată, şoferii trebuie să aibă răbdare şi piciorul pe frână.

„Atât de multă birocraţie pentru centura aceasta, încât încep să cred că nu o să mai reuşesc să o termin vreodată! Dar, asta este legislaţia, nu am de ales. Mai am câteva avize de obţinut şi dau drumul la execuţie. Foarte dificil tot procesul acesta, trebuia realizat în timp util, până la deschiderea circulaţiei pe podul Brăilei, vorbim de o investiţie de importanţă majoră pentru dezvoltarea oraşului şi a ju-deţului, în ansamblul lui”, ne-a declarat primarul oraşului Măcin, Gheorghe Văcaru.

Lucrările fizice la varianta ocolitoare a oraşului Măcin, care se va întinde pe o lungime de aproape 8 km, ar putea începe abia de anul următor, investiţia aflându-se încă la stadiul obţinerii avizului de la Garda Forestieră, potrivit primarului Gheorghe Văcaru.

„Sper să reuşesc să scot măcar proiectarea anul acesta. Trebuie să scot din circuitul forestier o suprafaţă de 2.000 de mp, pentru care trebuie parcursă toată metodologia, o întreagă istorie. Vreau să fac o petiţie la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin care să cer permisiunea de a începe lucrarea până reuşim să scoatem din circuit tot ce este afectat de lucrarea aceasta. Avem avizul de amplasament, de la Enel, avem aviz de trafic, evaluarea pe terenuri e realizată şi mai avem să dăm o hotărâre de expropriere a proprietarilor, cărora le vom plăti, în funcţie de productivitatea terenurilor respective, sau, la schimb, teren din rezerva primăriei. Mai avem de aşteptat vreo trei luni pentru avizul de la Garda Forestieră”, a explicat Gheorghe Văcaru.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.