Efectuarea de curse aeriene nu a fost posibilă până acum pe Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea din cauza neîndeplinirii unor indicatori de funcţionare impuşi de Autoritatea Aeronautică Europeană, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, luni, în cadrul unei conferinţe de presă la Isaccea.

„Pe lista de neconformităţi dată de Autoritatea Aeronautică Europeană se aflau 20-30 de puncte care trebuiau realizate, astfel încât să primeşti permisiunea de zbor pentru avioanele de pasageri. Aceste lucruri nu se fac decât cu bani şi proiecte. În momentul de faţă, printre ultimele condiţionalităţi se afla terminalul, care trebuia executat astfel încât să poţi să îţi permiţi să discuţi cu companii serioase care să vină să opereze pe aeroportul din Tulcea. Au fost trei proiecte semnate pe fonduri europene care, din punctul meu de vedere, vor aduce Aeroportul Tulcea pretabil şi tentant pentru cei care vor să opereze în această zonă. Dacă cei care au o anumită vârstă ştiu cum arăta aeroportul din Tulcea şi cum arată acum, cu toate dotările necesare şi obligatorii, atunci înţelegem şi finanţarea continuă”, a declarat preşedintele Horia Teodorescu.

Adresându-se ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a fost prezent la Isaccea, preşedintele Teodorescu şi-a exprimat speranţa ca de anul viitor să se realizeze curse interne pe perioada de sezon.

„Eu am speranţa că pe parcursul anului viitor vom începe să operăm pe aeroportul din Tulcea. El, în momentul de faţă, pentru curse interne ar putea să facă mişcări. Sper, domnule ministru, să discutăm cu ceea ce avem la îndemână prima dată măcar pe zona de sezon cu Tarom, dacă putem să facem o cursă internă cu ADR-uri sau cu altceva, să legăm Tulcea de nordul ţării sau de destinaţiile care se pretează pentru a face mişcări şi bineînţeles, să stea în picioare din punct de vedere economic şi pentru operatori. Faptul că nu am reuşit să atragem anumite zboruri de pe aeroportul din Tulcea este din cauza neîndeplinirii tuturor condiţionalităţilor pe care noi le-am primit de la Autoritatea Aeronautică Europeană”, a spus Horia Teodorescu.

Răspunzând unei întrebări din partea presei, ministrul Transporturilor a subliniat faptul că proiectele derulate până acum în cazul Aeroportului „Delta Dunării” sunt unele de viitor şi a dat exemplul mai multor judeţe care nu au un aeroport, menţionând şi Braşovul care încă nu are un aeroport funcţional.

„În coordonarea Ministerului Transporturilor se află trei aeroporturi, Bucureşti, Timişoara şi Constanţa. Cu anumite argumente şi raţiuni celelalte sunt în administrarea autorităţilor locale, fie că vorbim de consilii judeţene sau locale. Toate aeroporturile au o problemă în această perioadă sau au avut probleme legate de trafic pentru că s-a traversat perioada de pandemie, iar lucrurile ca număr de călători pe aproape toate aeroporturile din lume au fost în jos. Eu aş vrea să fiţi bucuroşi că aveţi un aeroport. Proiecte de acest tip sunt pentru viitor. Dacă lucrurile nu vor merge bine este clar că trebuie să existe o altă politică de marketing în a atrage curse. Nu putem să stăm şi să ne uităm la această investiţie care, cred eu, este una valoroasă pentru judeţul Tulcea”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Aeroportul  a fost declasificat la finalul anului 2017 din cauza faptului că nu îndeplinea condiţiile impuse la nivel european, aşa încât nu a mai putut primi aeronave de dimensiuni mari, însă în urma realizării a două proiecte finanţate de Uniunea Europeană a îndeplinit majoritatea cerinţelor.

Vicepremierul Sorin Grindeanu şi reprezentanţi ai CNAIR au vizitat, luni, şantierului podului peste Dunăre care se construieşte între oraşul Brăila şi satul tulcean Smârdan, iar apoi s-au deplasat la Isaccea.