Cazul elevului de 16 ani din Bucureşti care a atacat-o cu un cuţit pe profesoara de limba japoneză, atunci când aceasta a anunţat un test, arată că agresivitatea  în mediul şcolar a devenit o problemă majoră.

Liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar (SÎP)-filiala Tulcea, prof. Mihai Roma, susţine că astfel de evenimente nedorite sunt dificil de anticipat atunci când un elev are o conduită normală, faţă de cazul unui copilului cu probleme de comportament.

Profesorul Roma crede că ar trebui reînfiinţate şcolile de reeducare, în care regimului de executare să fie adecvat condiţiilor fizice, psihice şi umane care deosebesc infractorii minori de cei adulţi. Procesul de reeducare trebuie înţeles ca un mijloc prin care măsura educativă acţionează asupra minorului în realizarea scopului său de prevenire a săvârşirii de noi infracţiuni.

„Sunt convins că avem nevoie de şcoli de corecţie, cu un personal foarte bine pregătit, nu cu nişte zbiri, pe post de gardieni, ci psihologi, cu pregătire şi pe partea de psihiatrie şi sociologie, astfel încât să se prevină alte infracţiuni similare celei care ar aduce tinerii într-un astfel de loc. Nu avem multe cazuri grave, dar acelea care sunt trebuiesc rezolvate cumva, nu se repară nimic cu amenda pe care o primesc părinţii, părinţi care nu-şi mai îndeplinesc acest rol. Şi în învăţământ avem cadre didactice care nu îşi fac datoria de pedagogi, iar motivele sunt multiple. Cert este că sunt mari probleme în învăţământ, pe care autorităţile cred că le pot remedia prin Proiectul <<România Educată>>, dar nu este aşa, sistemul românesc de învăţământ a eşuat lamentabil”, a subliniat prof. Roma.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.