Cele două drumuri expres care vor lega podul, inaugurat săptămâna trecută, de Tulcea şi Constanţa sunt în continuare în aşteptarea unor hârtii. Este vorba despre drumul expres „Dobrogea Expres”, care, conform Master Planului de Transport, va realiza legătura între localităţile Constanţa – Babadag – Tulcea şi Tulcea- Isaccea – Măcin – Brăila.

Horia Teodorescu, preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, a anunţat, cu ocazia inaugurării podului peste Dunăre, că drumul Tulcea-Constanţa va  intra în stadiu de li-citaţie la sfârşitul anului viitor.

„Drumul expres pod – Tulcea mai are nevoie de un singur aviz din zona de mediu şi intră şi el în linie dreaptă, iar celălalt mai are, de asemenea, un punct de vedere, dacă mă refer la Tulcea-Constanţa, un punct de vedere al Jaspers. Am întrebat pe decidenţii de la Bucureşti când cred că acest drum va intra în stadiu de licitaţie şi mi s-a spus sfârşitul anului viitor”, a spus preşedintele CJ Tulcea.

Tot săptămâna trecută, în ziua în care se inaugura podul peste Dunăre, primarul Ştefan Ilie solicita, la Bruxelles, în Parlamen-tul European, finanţarea cât mai repede drumurile de legătură expres, centura oraşului Tulcea şi centura oraşului Măcin.

 „Solicitarea mea, care nu este nici prima, nici ultima, către Uniunea Europeană, este aceea de a finanţa cât mai repede drumurile expres în execuţie şi centura municipiului Tulcea, lucru care ne interesează în mod deosebit, şi care în acest moment se află în faza studiului de fezabilitate”, a declarat primarul Ilie.

Pe acelaşi subiect, primarul Ştefan Ilie transmitea, în februarie, o adresă către Guvernul României prin care solicita deblocarea proiectului ,,Drum Expres DX 8 Constanţa – Tulcea – Brăila”.

„Vă solicităm implicarea, pe de o parte la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, respectiv CNAIR şi JASPERS-BEI, iar pe de altă parte pentru deblocarea celor două contractate, respectiv a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru obiectivul Drum Expres Brăila (Jijila) – Tulcea (Cataloi) DX 8 şi a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru obiectivul Drum Expres Constanţa-Tulcea Dx 8, deoarece aceste contracte sunt întârziate din diverse motive care nu sunt raţionale, iar în acest moment este necesară şi conectarea podului peste Dunăre de la Brăila cu viitoarea infrastructură rutieră aflată în stadiul de proiectare”, se preciza în adresă.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.