În urma tragediei de la Ferma Dacilor, legea prin care se acordă pensiunilor şi hotelurilor certificatele de standard de calitate urmează să se modifice.

Legat de acest subiect, preşedintele Asociaţiei Patronale în Turismul din Delta Dunării (APTDD), Daniel Iluşcă, consideră că ministrul, prin afirmaţiile făcute, doreşte să fugă de răspunderi, necunoscând prevederile legii.

„Eu cred că domnul ministru nu este pregătit în ceea ce priveşte afirmaţiile pe care le face, nu ştie cum să fugă de răspunderi necunoscând prevederile legii, şi cere modificarea legii. Când vrei să-ţi faci o pensiune sau un hotel, ai o construcţie în baza unei autorizaţii de construcţii şi când ai acea autorizaţie de construire, ai şi un aviz de la ISU, sau PSI cum era înainte, fiindcă vorbim de timpi diferiţi. Spre exemplu, am o casă pe care o transform în pensiune, şi eu în baza legii trebuie să obţin o autorizaţie de funcţionare, şi ca să obţin această autorizaţie îmi trebuie autorizaţia de construcţie şi restul autorizaţiilor de la diferite instituţii precum ISU, DSP, DSV, iar din partea Ministerului Turismului autorizaţia sau certificatul de clasificare că întruneşti anumite standarde, trei stele, patru stele, ş.a.m.d.  Mai mult, îţi trebuie conform legii şi o autorizaţie de funcţionare din partea primăriei, dar la primărie nu faci decât să depui toate aceste autorizaţii, iar ei îţi dau o taxă pe care o plăteşti primăriei. În rest prevederile sunt destul de clare, dacă depăşeşti 600 mp îţi trebuie cu siguranţă şi scenariu de siguranţă la foc”, ne-a declarat Daniel Iluşcă.

Pe de altă parte, coordonatorul Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) Municipiul Tulcea, Alexandru Filip, este de părere că orice îmbunătăţire a legislaţiei este de bun augur, dar consideră că nici legislaţia română nu este foarte bine pusă la punct şi foarte clar prezentată pentru cei care vor să-şi deschidă o destinaţie turistică.

„Într-adevăr, chiar dacă Ministerul ar trebui să se ocupe mai ales de standardul de calitate, asta nu înseamnă că n-ar trebui să fie mai stricţi şi cu celelalte autorizaţii. Evident că trebuie luate nişte măsuri de pe urma tragediei întâmplate, să nu se mai repete. Orice îmbunătăţire a legislaţiei, cu atât mai mult în domeniul în care activez, este de bun augur. Nu cred că este urmă de îndoială că siguranţa, atât a proprietarului cât şi a clientului este în prim plan, dincolo de orice profit şi oportunitate de afacere. Cu cât legislaţia este mai clară, este de bun augur. Cred că şi legislaţia ar trebui cumva poate simplificată şi sincronizată, să fie cumva pe aceeaşi linie. Am trecut prin aceste procese legalizându-mi locaţia şi este foarte ambiguu, este foarte greu de obţinut informaţia, trebuie să cauţi, să dai telefoane, şi să treci prin instituţii ca să poţi fi sigur că activezi legal şi chiar şi aşa s-ar putea să ai surprize. Nici legislaţia română nu este foarte bine pusă la punct şi foarte clar prezentată, când vrei să-ţi deschizi spre exemplu o pensiune sau un restaurant să ştii că ai într-un loc absolut toate informaţiile clar prezentate. Din păcate, ca antreprenor, trebuie să sapi ca să găseşti informaţiile care îţi trebuie”, ne-a declarat Alexandru Filip.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.