Medicii de familie din toată ţara sunt nemulţumiţi de felul în care funcţionează platforma informatică a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. Şi la Tulcea situaţia este aceeaşi, disfuncţionalitatea Sistemului Informatic Unic Integrat afectând activitatea medicală.

Preşedinta Asociaţiei Grupul Medicilor de Familie Tulcea, dr. Monica Ifrim, ne-a declarat că timpii de aşteptare în cabinetele medicale sunt crescuţi, iar din cauza erorilor, medicii sunt nevoiţi să stea până noaptea târziu pentru a valida activitatea din ziua curentă.

„De cele mai multe ori, o consultaţie durează şi 30 – 40 de minute, din care doar 10 – 15 minute sunt acordate pacientului, restul timpului aşteptăm să fie citit cardul, să iasă reţeta, să se valideze consultaţia, şi, în final, apare eroare, <<consultaţia nu a fost semnată cu cardul>>, <<reţetă offline>>, <<eroare de validare>>. Am ajuns să stăm noaptea, până la 23.00-00.00 noaptea, sau chiar mai târziu, să validăm activitatea din ziua curentă, fiindcă doar atunci merge, şi, câteodată, nici atunci. Este o bătaie de joc atât faţă de noi, cât şi faţă de pacienţi, care sunt obligaţi să stea cu orele pe holurile cabinetelor medicale, ca să nu mai spun că nu mai poate fi respectată nici o programare”, ne-a declarat dr. Monica Ifrim.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.