Introducerea uniformelor şcolare este susţinută de preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării deoarece hainele reprezintă un motiv de hărţuire în şcoli. Oficialul consideră că uniformele ar mai atenua diferenţele între copiii bogaţi şi cei săraci.

În legătură cu acest subiect, directorul Colegiului Dobrogean „Spiru Haret”, Florin Anastasiu, consideră că uniforma şcolară demonstrează faptul că toţi elevii sunt la fel în interiorul şcolii şi toţi au aceleaşi drepturi şi obligaţii.

Ştefan Szuchanszki, directorul Liceului Teoretic „Ion Creangă”, este de părere că uniforma ar putea să fie introdusă în şcoli doar dacă s-ar implementa acest lucru printr-un regulament.

Liceul Teoretic „Grigore Moisil” a implementat de la începutul anului şcolar purtarea uniformei cu însemnele şcolii, dar acestea sunt purtate doar puţin mai mult de jumătate dintre elevi.

Profesoară de limba română la Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Cristina Buzoianu opinează faptul că uniforma oferă elevilor sentimentul de apartenenţă la unitatea şcolară respectivă şi de asemenea poate reduce fenomenul bullyingului cauzat de criterii economice.

Lidia, mama unei eleve în clasa a XI-a la Liceul Teoretic „Ion Creangă”, este de părere că uniformele şcolare ar elimina diferenţa socială între copii şi ar asigura o mai bună evidenţă a persoanelor care intră în şcoală, fiind şi un element de siguranţă.

Sigur că sunt şcolari care nu sunt de acord cu introducerea uniformei în şcoli.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.