Marele Premiu Destinaţia Anului 2025 în România a fost decernat Deltei Dunării, iar distincţia confirmă profesionalismul Organizaţiei de Management al Destinaţiei – OMD Municipiul Tulcea.

OMD Municipiul Tulcea s-a ocupat de organizarea candidaturii şi de derularea campaniei de promovare, asumându-şi încă din decembrie 2024 responsabilitatea coordonării demersului pentru această ediţie.

Într-un interviu acordat Ziarului „Delta”, managerul OMD Municipiul Tulcea, Alexandru Filip, ne-a spus că premiul obţinut este o încununare minunată a eforturilor demarate încă din 2023 de a promova oraşul şi tot ce are mai bun judeţul de oferit, în frunte cu a sa Deltă.

Managerul OMD Municipiul Tulcea, Alexandru Filip: „Au fost paşi concreţi, bine planificaţi şi executaţi”

– Care au fost paşii pe care OMD Tulcea i-a parcurs pentru reuşita demersului de promovare a Deltei Dunării în competiţia „Destinaţia Anului 2025″?

– Au fost paşi concreţi, bine planificaţi şi executaţi. Mai concret, în noiembrie am participat la conferinţa „Destinaţia Anului” de la Institutul Francez din Bucureşti, unde au fost lansate înscrierile pentru ediţia 2025. În decembrie am discutat cu organizatorii şi am decis împreună ca Tulcea, poarta Deltei, să fie cea care preia şi susţine candidatura aceste ediţii. În ianuarie am trimis raportul nostru de activitate de anul trecut şi proiectul de strategie turistică, plus multe alte documente interne, analizate apoi de experţii din industrie. În februarie am răspuns prompt brief-ului creativ – textele, imaginile, clipurile şi harta de pe site-ul competiţiei au fost realizate integral de noi. Iar în martie am derulat o amplă campanie de promovare a destinaţiei, cu obiectivul de a stimula votul publicului, important în clasamentul final.

– Ce înseamnă pentru Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD) câştigarea marelui premiu?

– Trebuie spus că acest premiu este de fapt meritul unei comunităţi care învaţă să aprecieze mult mai mult ce are, şi mă refer aici în special la Delta Dunării, dar şi al unei echipe care a muncit cu responsabilitate şi profesionalism ca să ajungem aici, ca să câştigăm.

Efortul a fost unul colectiv, aşa că profit de ocazie pentru a le mulţumi încă o dată colegilor din OMD Municipiul Tulcea, autorităţilor locale şi celor care ne-au fost alături încă de la început. Totodată, le mulţumesc tuturor celor care pun umărul la dezvoltarea turistică a Deltei şi celor care ne-au votat în etapa finală a competiţiei.

Pentru OMD Municipiul Tulcea este o încununare minunată a eforturilor demarate încă din 2023 de a promova oraşul şi tot ce are mai bun judeţul de oferit, în frunte cu a sa Deltă. Este încă o satisfacţie greu de descris în cuvinte şi o bucurie că tulcenii se pot mândri de acum încolo cu această recunoaştere oficială.

– Ce impact credeţi că va avea câştigarea acestui premiu asupra turismului din Delta Dunării?

– Vizibilitatea destinaţiei a crescut considerabil în ultimele zile şi se va menţine astfel pe tot parcursul anului. Sper că toată această promovare să se convertească în turişti mai mulţi decât în anii trecuţi. Continuând firul, asta va înseamnă încasări mai bune în unităţile de cazare şi la restaurantele din zonă ş.a.m.d. Important e ca această şansă de moment să se transforme într-o oportunitate pe termen lung. Mai exact, să arătăm că în Deltă se practică un turism responsabil şi că e o destinaţie cu servicii de calitate. Dacă nu vom şti să preţuim şi să valorificăm cu cap ce avem, atunci efortul de a câştiga Marele Premiu putem spune că a fost în zadar. De aici încolo este mai mult misiunea operatorilor din turism şi îmi pun speranţa ca ei să înţeleagă şi să preţuiască momentul.

– După câştigarea Marelui Premiu, Municipiul Tulcea va găzdui anul viitor cea de-a cincea ediţie a competiţiei „Destinaţia Anului”. Ce presupune acest lucru pentru OMD Tulcea şi pentru turismul local?

– Din câte am înţeles de la organizatorii competiţiei, nu e o regulă fermă, dar da, cel care câştigă Marele Premiu are prima opţiune în a-ş exprima intenţia de a găzdui gala, şi implicit tot evenimentul, de anul următor. Dacă se va întâmpla asta, şi îmi pun toată speranţa că se va întâmpla, aşa cum am ţinut să subliniez şi pe scena galei de la Sibiu, evenimentul va aduce în Tulcea reprezentanţi importanţi ai autorităţilor locale, manageri de destinaţii, antreprenori şi investitori din domeniul turismului, oferind o oportunitate unică de a promova ospitalitatea locală şi frumuseţea Deltei Dunării.

– Ce argumente au decis juriul pentru a acorda Deltei Dunării marele premiu? Cum a reuşit Delta Dunării să se impună în faţa celorlalte destinaţii din România?

– Am să o spun de fiecare dată când am ocazia: Delta Dunării este unică! E locul unde conexiunea dintre om şi natură e mai puternică decât oriunde. E regina ecoturismului european, aşa cum o descria marele Ivan Patzaichin. Însă e o vorbă: „Dumnezeu îţi dă, dar nu-ţi bagă şi-n traistă!”. Oricât de frumos ar fi orice loc de pe pământ, uneori nu e de ajuns ca să devină un reper turistic sau să câştige o competiţie importantă. Mai ales un concurs atât galonat precum Destinaţia Anului. În categoria sa, la Tărâmuri Fermecate, Delta Dunării (Tulcea) a concurat cu destinaţii precum Eco Maramureş, Ţara Făgăraşului din Braşov sau Ţinutul Mănăstirilor din Bucovina. Iar în toată competiţia, în cursa pentru Marele Premiu, cu oraşe vibrante precum Oradea sau Iaşi, cu staţiuni renumite precum Sinaia sau Băile Felix, cu sate pitoreşti precum Biertan (Sibiu) sau Vânători (Neamţ). Aşa cum vă spuneam la începutul interviului, noi am tratat cu maximă seriozitate şi profesionalism candidatura Deltei încă din prima zi, am răspuns prompt solicitărilor primite de la organizatori şi juraţi şi am derulat o campanie eficientă de promovare a destinaţiei. Toate aceste eforturi ne-au ajutat să primim punctaje tot mai mari şi să ajungem pe primul loc în clasamentul final.

– Ce înseamnă pentru dumneavoastră Delta Dunării?

– Ca să fac şi un joc de cuvinte, eu mă număr printre cei fermecaţi de acest tărâm. Cucerit fiind de Delta Dunării, am decis să mă mut la Tulcea în urmă cu 8 ani. Delta e un loc unic, magic, special. E un paradis natural care îţi schimbă complet ritmul vieţii şi îţi limpezeşte total suflet. Recunosc că aştept mereu cu nerăbdare fiecare tură-n Deltă şi mă bucur cu o inocenţă de copil când văd câte o pasăre sau câte un peşte care face câte un salt din apă. Nu puţine sunt momentele când Delta Dunării mă lasă efectiv fără cuvinte. Pur şi simplu, iubesc acest loc!

– Ce planuri are OMD Municipiul Tulcea pentru anul acesta?

– În primul rând, vom continua şi intensifica eforturile de promovare a destinaţie în online, prin din ce în ce mai mult conţinut video. Apoi, vom începe să ducem brandul „Tu şi Tulcea” şi mai mult „în stradă”, printr-o serie de materiale de branding outdoor planificate pentru acest an. Şi nu în ultimul rând, vom încerca să ne asociem cu toate evenimentele din oraş care au măcar o componentă turistică şi mă refer aici la Scrumbii de Florii, care anul acesta va fi „Scrumbii de Rusalii” (6-9 iunie), la Festivalul Ivan Patzaichin (29-31 august) ş.a.

Gala „Destinaţia Anului 2025″ a avut loc marţi seară, la Sala Thalia a Filarmonicii de Stat Sibiu. Destinaţia anului este cea mai importantă competiţie pentru destinaţii turistice din România, competiţia bazându-se exclusiv pe obiectivitate. Câştigătorii sunt desemnaţi pe baza mai multor criterii, în luarea deciziei fiind luate în considerare voturile a peste 100 de experţi, votul publicului, dar şi o cercetare sociologică reprezentativă la nivel naţional.