Primăria municipiului Tulcea a început pregătirile pentru sezonul rece. Autorităţile locale sunt pregătite să acţioneze cu 23 de utilaje specializate, 31 de conducători auto, şase ofiţeri de serviciu şi stocuri totale de materiale antiderapante de circa 300 de tone, în cazul unor condiţii meteo severe. Societatea Servicii Publice S.A. se va ocupa şi în acest an de curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice atunci când ninsorile îşi vor face apariţia. Proiectul de hotărâre privind aprobarea programului de organizare a activităţii de prevenire şi combatere a înzăpezirii şi poleiului pe timp friguros în municipiu, în perioada noiembrie 2025 – martie 2026, urmează să fie supus votului consilierilor locali în şedinţa ordinară de săptămâna viitoare.

Societatea Servicii Publice S.A. are pregătite 23 de utilaje pentru intervenţie. Este vorba despre cinci autobasculante 3-8 To, un tractor cu remorcă, cinci autospeciale mari şi mijlocii cu lame şi sărăriţe, două autospeciale mici cu lame şi sărăriţe, trei cisterne, două încărcătoare hidraulice, patru autoutilitare şi o betonieră de amestec sare.

Pentru a suplimenta utilajele din dotare cu alte utilaje de care operatorul nu dispune sau nu dispune în număr suficient pentru buna desfăşurare a activităţii, operatorul are dreptul de a proceda la închirierea de utilaje din sursă externă, prevede hotărârea.

În ceea ce priveşte stocurile de material antiderapant deocamdată, dintr-un necesar de 100 de tone de clorură de calciu soluţie 30%, stocul existent în acest moment este 58,63 tone. Stocul de clorură de calciu tehnică existent în depozit este de 150 kg, fiind necesare 500 kg. Dintr-un necesar de 200 de tone de clorură de sodiu, în stoc sunt 144,55 tone, din care 100 de tone în amestec cu inhibitor şi 44,55 tone fără inhibitor. Deocamdată în depozite există 2 tone de inhibitori de coroziune dintr-un necesar de 3,5 tone. În ceea ce priveşte nisipul, există un stoc de 89 de tone. Stocurile vor fi completate până la data de 31 octombrie.

„La apariţia fenomenelor meteo specifice iernii, echipa de intervenţie va intra în acţiune, conform contractului, în maxim 2 ore de la comunicarea oficială sau de la constatarea fenomenului. În acest sens, operatorul, prin ofiţerii de serviciu de schimb, va configura forţa de muncă necesară prin convocarea de urgenţă a personalului, conform graficelor, va stabili numărul şi tipul utilajelor care ies la intervenţie şi le va dirija pe zonele de intervenţie în funcţie de fenomenul meteo şi de priorităţile de intervenţie stipulate mai sus. Ofiţerii de serviciu vor lua măsurile necesare pentru transferarea înregistrată a materialului antiderapant atât către utilajele proprii cât şi către ceilalţi contractanţi”, se precizează în hotărâre.

Pe lista cu prioritate la deszăpezire se găsesc 65 de străzi, pe acestea aflându-se obiective sociale precum spitale, staţie de salvare, poliţie, pompieri, creşe, grădiniţe, cămine de bătrâni, unităţi de învăţământ.

Locaţiile de depozitare a zăpezii sunt fosta carieră-şoseaua Agighiol şi fostul teren de fotbal Metalurgistul de pe strada Taberei. De asemenea, zăpada rezultată poate fi descărcată în căminele de canalizare avizate în prealabil de Aquaserv.