Primăria Tulcea are în plan lansarea unei platforme online care să faciliteze interacţiunea dintre cetăţeni şi administraţie. Astfel, tulcenii vor putea interacţiona online cu Primăria Tulcea  mult mai facil şi vor putea face plăţi online,  depune cereri în format electronic, programări la Starea Civilă, acces la registrul agricol şi alte diverse servicii.

„Lucrăm la un proiect de digitalizare cu mai multe implicaţii, pentru schimbarea interacţiunii cetăţeanului cu Primăria Tulcea şi cu serviciile oferite. Este vorba despre digitalizări la nivelul sistemului de taxe şi impozite  în ceea ce priveşte accesul la registrul agricol, programări la Sta-rea Civilă, programul de bugetare participativă şi altele. În acest moment, prin platforma naţională ghiseul.ro se pot face o parte din plăţi online. Ceea ce intenţionăm este să avem o platformă proprie mult mai complexă, cu autentificare cu nume de utilizator şi parolă şi nu doar pentru plata taxelor şi impozitelor, ci şi pentru declaraţii de impunere a bunurilor, autovehiculelor, radiere, absolut tot să poată fi administrat din contul fiecărui cetăţean. Am făcut un audit al operaţiunilor şi suntem în discuţii. Am pornit procedura şi este foarte posibil să fie funcţională anul acesta”, a declarat viceprimarul George Şinghi.

Un număr de 40 de cetăţeni, persoane fizice şi juridice, au solicitat până acum facilităţi fiscale constând în anularea majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor bugetare restante datorate bugetului local. Conform unei situaţii prezentate de primarul Ştefan Ilie, aceste facilităţi se ridică la suma de 293.000 de lei.

„În ceea ce priveşte facilităţile fiscale pe care le-am acordat persoanelor fizice şi juridice, una dintre acestea a fost anularea majorărilor de întârziere aferente obligaţiilor bugetare restante datorate bugetului local. Dacă cetăţeanul vine să plătească impozitul de bază i se anulează celelalte dobânzi care s-au strâns de foarte mulţi ani şi împovărează atât municipiul cât şi debitorul. Până acum un număr de 40 de persoane fizice şi juridice au solicitat aceste facilităţi fiscale care se ridică la circa 293.000 de lei. Am redus impozitul pe clădirile şi construcţiile care au fost afectate de Covid în timpul pandemiei şi aici au solicitat 10 persoane juridice o reducere ce ajunge la suma de aproape 100.000 de lei”, a precizat Ştefan Ilie.

După cum se ştie, contribuabilii tulceni, persoane fizice şi juridice, pot beneficia de scutirea la plată a majorărilor de întârziere datorate bugetului local, dacă îşi achită debitul restant la 31 martie 2020 plus debitul curent între 1 aprilie 2020 şi data plăţii.

Peste 1.100 de petiţii pe aplicaţia „Tulcea City Report”

Administraţia locală a înregistrat până joi peste 1.100 de petiţii online pe aplicaţia „Tulcea City Report”, ceea ce înseamnă o medie de 25 de sesizări pe zi. Tulcenii sesizează online diverse probleme, de la maşini abandonate, salubrizare, probleme de infrastructură, până la transport public şi activitatea de iarnă.

„Până în prezent avem 1.160 de petiţii înscrise, ceea ce înseamnă o medie de 25 de petiţii pe zi. Avem chiar şi un maxim de 70 de petiţii într-o zi. Între 10 şi 15% din numărul acesta sunt tot timpul în lucru la colegii noştri din diversele servicii”, a spus viceprimarul George Şinghi.

Prin aplicaţia Tulcea City Report, care a costat 18.000 de lei, contribuabilii nemulţumiţi de administraţia publică locală pot transmite în timp real persoanelor responsabile problemele cu care se confruntă.

Aplicaţia este  gratuită  şi are drept obiectiv îmbunătăţirea comunicării dintre autoritate şi contribuabili.