* Consiliul Judeţean a anunţat că va demara lucrări de întreţinere a drumului judeţean din buget propriu

Conflictul juridic dintre Consiliul Judeţean Tulcea şi societatea Agrodelta Sireasa SA a dus la pierderea finanţării europene destinată drumului judeţean Tulcea-Chilia Veche care trebuia reabilitat cu fonduri  alocate prin instrumentul ITI Delta Dunării, au informat ieri pe pagina proprie de socializare reprezentanţii CJ Tulcea.

Decizia a fost luată la nivelul autorităţilor centrale şi este motivată de faptul că pe rolul instanţelor de judecată se află numeroase litigii, având ca obiect rectificări de carte funciară şi plângeri împotriva încheierilor de carte funciară, de a căror soluţionare depinde materializarea procedurii de finanţare.

„Pentru a-şi atinge scopul, S.C. Agrodelta Sireasa S.A. nu ezită să folosească orice mijloace pentru a induce în eroare autorităţile centrale şi a le determina să suspende procedura de finanţare din fonduri europene a drumului judeţean DJ 222N, care leagă Chilia Veche de Tulcea (68 km), sumele fiind alocate prin instrumentul ITI Delta Dunării. Astfel, în urma unei sesizări adresate Ministerului Dezvoltării Regionale, S.C. Agrodelta Sireasa S.A. a reuşit să convingă factorii de decizie şi să determine luarea măsurii suspendării procedurii de finanţare din fonduri europene a reabilitării drumului judeţean DJ 222N, în sumă de 203.496.456 lei (cu TVA inclus)”, se arată în informarea Consiliului Judeţean Tulcea.

În acest context, Consiliul Judeţean Tulcea va demara lucrări de întreţinere a drumului judeţean DJ 222N, pe tronsonul Pod Canal 36 – Chilia Veche, din buget propriu.

„În aceste condiţii, după evaluarea în teren a punctelor critice ale acestui drum, Consiliul Judeţean Tulcea a încheiat în luna iulie contractul nr. 5/ zona Est/ 21.07.2021 pentru efectuarea lucrărilor de întreţinere a drumului judeţean DJ 222N, pe tronsonul Pod Canal 36 – Chilia Veche, constructorul urmând a realiza aceste lucrări într-o perioadă de 30 de zile”, precizează reprezentanţii CJ Tulcea.

Executivul judeţean a alocat sumele necesare pentru această investiţie, respectiv pentru lucrările de întreţinere care vor permite desfăşurarea în condiţii optime a traficului auto pe tronson.

„Lucrările vor urmări asigurarea condiţiilor de trafic auto, inclusiv în punctele critice respectiv Pod Canal 36, Pod Canal Pardina şi Pod Batag, unde sunt necesare şi se execută şi intervenţii privind repararea acestor obiective. Având în vedere perioada de o lună de zile stabilită pentru desfăşurarea acestor lucrări, Consiliul Judeţean Tulcea solicită înţelegere din partea participanţilor la trafic pentru dificultăţile inerente apărute în desfăşurarea circulaţiei în zonă. Din păcate, în momentul de faţă, din toate programele de finanţare externă nu există o sursă dedicată reabilitării şi modernizării acestui obiectiv, executivul judeţean căutând soluţii pentru ca această investiţie să se realizeze fie din bugetul propriul al judeţului Tulcea, fie prin împrumuturi”, se mai arată în informare.

Potrivit CJ Tulcea, drumul judeţean nu este  situat pe digurile de apărare ale Amenajării Agricole Sireasa, ci pe o construcţie asimilată digului.

„În particular, în ceea ce priveşte bunul public de interes judeţean DJ 222N, S.C. Agrodelta Sireasa S.A., deşi cunoaşte foarte bine amplasamentul şi regimul juridic de drept public al acestuia, a susţinut că acesta ar fi situat pe digurile de apărare ale Amenajării Agricole Sireasa şi că ar fi proprietatea sa privată, deşi în realitate acest drum nu se află pe digurile de apărare sau contur, ci pe o construcţie asimilată digului. În toate acţiunile sale, S.C. Agrodelta Sireasa S.A. urmăreşte în primul rând crearea aparenţei unei incertitudini cu privire la validitatea şi legitimitatea dreptului de proprietate publică al Judeţului Tulcea prin Consiliul Judeţean Tulcea asupra DJ 222N şi menţinerea artificială şi abuzivă a unei stări litigioase cu privire la bun, pentru a putea bloca administrarea şi întreţinerea corespunzătoare a acestuia. “, menţionează CJ Tulcea.