O echipă de specialişti în educaţie digitală va susţine profesorilor tulceni cursuri de pregătire în utilizarea platformelor digitale, în cadrul proiectului ,,Academia Profesorului Digital”. Cu ajutorul acestor platforme, cadrele didactice vor putea să creeze lecţii digitale, teste standardizate şi tehnici de comunicare şi gestionare a conţinutului educaţional.

O primă întâlnire va avea loc pe data de 27 noiembrie, începând cu ora 12.00 la Sala de Festivităţi a Palatului Copiilor, atunci când vor fi prezenţi câte doi reprezentanţi din fiecare unitate de învăţământ.

„După această întâlnire, dumnealor vor merge în şcoli, vor disemina informaţia şi în funcţie de nevoile identificate la nivelul unităţii de învăţământ se vor stabili grupurile de lucru, respectiv patru sesiuni de formare. Este vorba de folosirea unei platforme, teste standardizate, modalităţi de formare de competenţe ale profesorilor. După popularizare, în funcţie de câte cadre didactice vor dori să participe, se vor plia şi vor vedea programul de formare a activităţilor faţă în faţă”, ne-a declarat inspectorul şcolar general al ISJ Tulcea, Viorica Pavel.

Necesitatea proiectului de digitalizare este dată în primul rând de contextul pandemic, perioadă care presupune utilizarea platformelor online.

„Suntem încă într-o perioadă în care fiecare dintre noi trebuie să dezvolte aceste abilităţi şi mai avem în vedere şi faptul că următoarele evaluări se vor face prin teste standardizate. Este bine să începem încă de acum să formăm cadrele didactice să ştie ce înseamnă un test standardizat. Acestea sunt teste deja create pe o platformă Brio, iar elevul sau profesorul poate să aplice un test. În funcţie de rezultatele obţinute se stabileşte pe fiecare elev tipul de competenţe şi gradul de realizare. De exemplu, dacă la una din competenţe procentul va fi de 74% i se dirijează modalitatea de exerciţii prin care competenţa poate fi realizată 100%”, a precizat inspectorul şcolar general Viorica Pavel.

La prima întâlnire online ce a avut loc marţi, în urma căreia s-a format un grup de lucru a participat şi primarul Ştefan Ilie.

„Am luat parte la o întâlnire online, în urma căreia am pus bazele unui grup de lucru format în jurul unor profesionişti din domeniul educaţiei. Digitalizarea este un fenomen cu care trebuie să ţinem pasul, mai ales în învăţământ, iar pandemia ne-a arătat că suntem deficitari la acest capitol. Deşi sunt de părere că educaţia desfăşurată în şcoală nu poate fi înlocuită, putem folosi această perioadă ca pe un moment propice pentru acomodarea cu cele mai moderne instrumente disponibile în educaţie, foarte utile în orice condiţii. Trebuie să menţionez cooperarea exemplară dintre echipa de proiecte a Primăriei Municipiului Tulcea şi Inspectoratul Şcolar Judeţean şi Casa Corpului Didactic, cărora le mulţumesc pentru implicare. Profesorii tulceni vor să înveţe!”, a transmis primarul Ştefan Ilie.

Proiectul ,,Academia Profesorului Digital” este coordonat de profesorul Marcel Bartic, este creat de Alianţa pentru Educaţie Remedială, o iniţiativă ce are la bază trei start-up-uri de profil: Brio.ro, Kinderpedia şi LIVRESQ.