Preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, a declarat ieri în cadrul şedinţei ordinare faptul că există anumite insatisfacţii dintr-o zonă administrativă în ceea ce priveşte derularea anumitor investiţii din judeţ, una dintre acestea fiind cea de reabilitare a falezei Dunării. Preşedintele a mai precizat faptul că la următoarea şedinţă va face publice toate aceste aspecte, pentru a explica tulcenilor de ce în modernizarea falezei sunt unele probleme în derulare.

„Poate nu toţi colegii ştiu că în spatele acestor decizii din această şedinţă pe aceste două puncte sunt anumite insatisfacţii dintr-o altă zonă administrativă, care nu are legătură cu Consiliul Judeţean. Dacă aşa merg lucrurile, probabil că la un moment dat trebuie să le spunem tulcenilor de ce o mândră investiţie ne creează atâtea probleme. La următoarea şedinţă voi spune ceea ce cred eu că se întâmplă pe anumite investiţii. Nu cred că este corect să începem să găsim nod în papură pe chestii tehnice de fineţe, care trebuie asigurate de constructor şi în baza certificatelor care stau în spatele acestor instalaţii”, a declarat Horia Teodorescu.

Declaraţia vine după ce consilierul judeţean liberal Nicolae Chichi a propus ca proiectele de pe ordinea de zi privind majorarea cu  771.785,25 lei a iluminatului arhitectural al falezei să fie amânate.

„În acest proiect, la propunerea antreprenorului, noi avem iluminat arhitectural intern montat pe parametrul de protecţie în valoare de circa 772.000 de lei. Nu cred că ar trebui să ne grăbim. Un iluminat arhitectural pus pe parapet nu este o chestiune simplă, fiind vorba de siguranţă. Cred că ar trebui să vedem soluţia tehnică corectă. Am vrea să avem la dispoziţie şi nişte documente de conformitate. Ce implicaţii ar avea o amânare până în ianuarie, ştiind că constructorul este plecat în momentul de faţă? Dacă s-au făcut comenzi şi s-a mers mai departe, ar trebui să ştim acest lucru. Vă propun să nu ne grăbim, căci nu punem o beteală pe acel parapet. Sistemele de siguranţă ca să ne protejăm turiştii, pasagerii pe toată lungimea acestui cheu nu sunt simple de făcut”, a declarat Nicolae Chichi.

În ceea ce priveşte partea tehnică a instalaţiei, preşedintele Horia Teodorescu a spus faptul că de aceste aspecte este responsabil constructorul.

„Din punct de vedere al asigurării securităţii pasagerilor şi turiştilor, vreau să vă spun că acolo există un proiectant, diriginte, consultant, constructor. Sunt oameni responsabili de ceea ce se întâmplă. Nu ştiu care este pregătirea dumneavoastră, a mea sau a altuia ca să putem analiza din punct de vedere tehnic o instalaţie prin care trec curenţi slabi, care nu pot produce un accident pentru că se vine pe o linie de tensiune destul de slabă. Avem un proiect care a stat destul de mult timp pe loc, pentru că a trebuit să identificăm surse de finanţare şi să aşteptăm veridicitatea acestor sume şi ulterior trebuie să depunem documente şi aprobarea prin hotărâre de consiliu către finanţator. În spatele unei decizii stau alte lucruri, care nu sunt tocmai curate, pe care nu vreau să le fac publice acum, pentru că nu vreau să intrăm într-un conflict verbal şi de idei. Nu putem să punem tot felul de tălpi unor investiţii majore ale judeţului nostru şi aveam timp să ne clarificăm aceste idei cu mult timp în urmă”, a spus Horia Teodorescu.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului DELTA.