Canalele din Deltă riscă să se închidă din cauza colmatării, iar turismul lent va dispărea, spune Ciprian Safca, proprietarul unei firme ce organizează excursii în Delta Dunării.

Mai mult, Safca anticipează că Lacul Nebunu va deveni Pădurea Nebunu, iar turismul lent va muri.

Nivelul Dunării pe raza judeţului Tulcea a înregistrat, în primele zile ale acestei luni, scăderi de peste zece centimetri, iar autorităţile navale le solicită comandanţilor de nave care tranzitează şenalul navigabil să coreleze capacitatea de încărcare a navelor la nivelul fluviului.

„Este ceva normal ceea ce se întâmplă în luna august, în fiecare an scade. Scăderea cotelor implică şi faptul că multe lacuri devin mlaştini, unele chiar seacă, adică nu mai sunt accesibile şi nu se mai pot vedea. Noi, de la Tulcea, pe traseul principal Mila 23 avem mai multe lacuri care nu se mai pot vedea. Unul dintre ele este Lacul Nebunu, care oricum este protejat, dar înainte se mai putea intra în gura lacului, acum s-a închis şi va deveni pădure. În vreo trei ani o să se vadă că am avut dreptate, Lacul Nebunu va deveni Pădurea Nebunu. Faptul că este nivelul mai scăzut, în primul rând va face mai dificil şi transportul. Fiind mai puţină apă pe canale, întâlnirile dintre bărci vor fi tot mai aproape, mă refer pe canalele înguste. Scăderea apei periclitează şi siguranţa navigaţiei pe canalele mai mici din Delta Dunării, unde trebuie mers cu mult mai multă atenţie”, ne-a declarat Ciprian Safca.

Din cauza scăderii apei pe canale, turismul lent va muri, atrage atenţia antreprenorul.

„De asemenea avem mai puţin de arătat, cel puţin cu navele lente. Într-o excursie de patru ore nu se mai poate intra pe niciun lac, doar foarte puţin cu un catamaran intri în gura de lac şi cam atât. Dacă nu se iau măsuri în acest sens, turismul lent va muri. De asemenea, problemele apar şi pe traseu. Dacă o persoană are nevoie urgentă la toaletă şi trebuie să opreşti în mal, este mai dificil, mai abrupt, acolo apar problemele, şi de exemplu unde sunt satele tradiţionale şi nu există foarte multe pontoane de îmbarcare şi debarcare, precum Letea sau Caraorman”, a explicat Ciprian Safca.

Citiţi continuarea în ediţia tipărită a ziarului Delta.